
Why - Studio Fraai
The real new way of working
In kantooromgevingen zien we vele nieuwe tendensen op de voorgrond treden. Agile working, new way of working, the internet of things, digital transformation, termen als the bricks, the bites, the morter, ...
Dit zijn manieren, werkwijzes en technieken die we implementeren om een kantooromgeving te creëren, te verbeteren en klaar te stomen voor de toekomst. Maar geen visie op zichzelf.
Voor mij is de échte New Way of Working het creëren van kantoren en kantooromgevingen die een verhaal vertellen. Het verhaal van jouw bedrijf. Een plek waar mensen zich met jou kunnen identificeren en zich verbonden kunnen voelen, net als thuiskomen.
People Buy why you do it
Zoals de grote Simon Sinek zegt:
" People don't buy what you do, They buy why you do it".
Mensen voelen zich aangetrokken tot jouw unieke identiteit, jullie Why. Het is voor hen dé reden dat zij jouw product steeds kopen, jullie volgen op instagram, over jullie praten, een kantoor huren in jouw gebouw of coworkingspace en het is dé reden dat zij voor jullie willen werken en niet voor de concurrentie.
Feelings matter Big Time
Wanneer we je why naar je werkomgeving vertalen, zullen mensen je why niet enkel begrijpen, maar veel meer dan dat: ze zullen jouw why VOELEN. En het is net dat, dat voelen, dat cruciaal is om mensen over de streep te trekken.
Je hoort mensen spreken van mijn buikgevoel, ik vertrouw op mijn intuïtie,....
Feelings matter, BIG TIME!
Of het nu om dat jonge nieuwe talent gaat, een nieuwe huurder, klanten, werknemers of bezoekers van jouw kantoor, zij zullen allemaal iets voelen in jouw werkomgeving. Iets dat hen intuïtief meer vertelt over jouw bedrijf.
Dit gevoel kan positief of negatief zijn, afhankelijk van hun eigen why en is vaak niet in woorden te vertalen. Zij nemen dit gevoel mee, en ondanks de getallen, bedragen, huurprijzen die je hen aanbiedt om hen te overtuigen, dit gevoel zal voor hen bepalend/ vaak zelfs doorslaggevend zijn in het maken van hun beslissing of zij met jou in zee willen gaan.
The real reason why
Het leuke is dat het vertellen van jouw verhaal niet enkel jouw bedrijf ten goede komt, maar ook echt iedereen raakt die met jouw bedrijf in aanraking komt. En dat is waar ik het voor doe. Ik stel het verbinden van mensen voorop, voor iedereen een stukje thuiskomen. Meer verbondenheid, meer samenwerking, meer loyaliteit, meer creativiteit en een hele hoop gelukkigere mensen. De mogelijkheden zijn eindeloos wanneer je jouw verhaal laat spreken.
PS: Je moet daarom niet het nieuwe Google kantoor creëren, met ballenbaden en meditatieruimtes, maar wat je wel zou moeten doen is jouw omgeving inrichten volgens jouw verhaal!
